KOKEILUSSA SUPERFOOD

IMG_4538

Chia seeds & Maca root tablets

En kuvailisi itseäni minään terveysintoilijana tai ruokahifistelijänä, mutta nyt oon lukenut sen verran paljon hyviä kokemuksia maca juuresta, että päätin vihdoin antaa sille mahdollisuuden. Oikeastaan oon ollut tosi skeptinen näitä superfoodeja kohtaan ja siksi mulla menikin puoli vuotta miettiessä, kannattaako tätä nyt koittaa. 

Macasta löydätte lisää tietoa googlaamalla, mutta itse viime talvena kiinnostuin sen energiaa antavasta vaikutuksesta. Talvellahan siitä täällä pimeässä ja kylmässä olisikin vasta hyötyä. Sen lisäksi maca auttaa ihon kuntoon, hiusten kasvuun, unen laatuun, kuukautiskipuihin, parantaa suoritus- ja keskittymiskykyä... ja tämä listä voisi jatkua pitkään. Urheilun kannalta maca nopeuttaa lihasten kasvua ja naisilla se voi suurentaa ja pyöristää peppua ja rintoja. Toi on aika yllättävää ja liittyy kai siihen, että maca tasapainottaa hormoneja elimistössä.

Todellisesta superfoodista on siis kyse, ettekä varmaan ihmettele skeptisyyttäni sitä kohtaan. Aloitin vasta eilen yhdellä tabletilla ja ajattelin pidemmän ajanjakson jälkeen kertoa teille tuloksista sekä vaikutuksista.

Chia siemeniä mun on kans pitänyt jo pidemmän aikaa hankkia ja nyt voin rehellisesti sanoa, että ainoastaan niiden kaikkien ihanien reseptien takia, joita oon viime aikoina nähnyt. Mulla on jo Pinterestissä tallennettuna useampi ohje herkullisiin vanukkaisiin ja tuorepuuroihin, mitä haluan kokeilla. Terveyshyödyt kuulostavat myös tosi hyvältä tässä ruoka-aineessa.

Kertokaa mulle teidän kokemuksia superfoodeista ja reseptejä saa kans jakaa! ; )
IMG_4543

I just bought chia seeds and maca root tablets for a test. I want to try if they are so good as i've read and heard. I'm not going to write their benefits here cause you can easily google them if you want. But i really got interested in maca root because of it gives you energy, helps you sleep better, makes your skin better etc...

You've probably seen so many recipes with chia seeds lately. Well that was the reason i bought them. I already got many recipes on my Pinterest that i want to try, like these chia puddings. 

Have you tried superfood? Tell me also if you have delicious recipes to share! ; )

Marianne

Labels: , , ,