15 THINGS ABOUT ME PT. 2

IMG_0639

Aloitin bloggaamisen ensin täysin englanniksi, koska en halunnut lukijoita Suomesta. Mua nimittäin jännitti, miten ihmiset ja varsinkin tutut suhtautuisi tähän harrastukseen, eikä bloggaaminen silloin ollut vielä muutenkaan niin tavallista. Hassua ajatella tuota näin jälkeen päin, kun nyt taas suurin osa teistä lukijoista on Suomesta. 

Rakastan vauhdin tunnetta! Hullut huvipuistolaitteet on parhautta ja tykkään olla auton kyydissä, kun ajetaan kovaa. Oon joskus miettinyt jopa ite rallikuskiksi alkamista, mutta ehkä jätän sen muille... Mun kyytiin ei kuitenkaan kannata pelätä tulla, koska liikenteessä tietenkin oon nätisti! :)

En tykkää yhtään kahvista. En vaan oo oppinut juomaan sitä, enkä itseasiassa tykkää mistään kahville maistuvastakaan kuten suklaista tai muista vastaavista. Jos meen "kahville" esimerkiksi kahvilaan, otan aina Chai Laten, jos sitä on saatavilla. 

Oon pienenä ollut tosi allerginen koirille, kissoille ja hevosille. Oikeastaan kaikille karvaisille eläimille. Nykyään saan oireita onneksi harvemmin, mutta tuon takia mulla ei oo itellä ollut pienenä mitään lemmikkejä, vaikka halusin kyllä tosi paljon.

Vaikka rakastan meikkaamista ja laittautumista yli kaiken, mulla ei oo mitään ongelmaa lähteä kotoa ilman meikkiä ja täysin laittautumattomana. Teenkin sitä tosi usein ja kuljen esimerkiksi kauppaan ja salille monesti jossain ulkoiluhousuissa ja -takissa... Niitä asuja ette varmasti täällä tuu näkemään, mutta ihan vaan tiedoksi. :D

IMG_0661

Mun blogiteksteistä ei puheliaisuuteni lisäksi huomaa sitä, että puhun täysin oulun murteella. Sen varmasti huomaa tänne julkaisemistani videoista, vaikkakin niissä huomaamatta saatan puhetapaa lieventää. Haha, en hirveesti tykkää tästä murteesta, mutta enpä sille oikeen mitään voi, että täällä oon  tätä puhumaan oppinut.

Ensimmäistä kertaa musta tuntuu, että oon löytänyt "mun tyylin", koska ennen oon vaan tykännyt niin monista erilaisista jutuista, jotka myöhemmin on osoittautunu mm. hutiostoksiksi ja asuiksi, joissa en tuntenutkaan oloani yhtään itsevarmaksi. Vaikka mun tyyli vaihtelee edelleen päivittäin, oon mielestäni löytänyt jonkinlaisen linjan sen kanssa.

Ulkona käyminen ja bilettäminen kuulostaa musta aina kivalta ajatuksena, mutta nykyään teen sitä tosi harvoin. Ollaan molemmat mun poikakaverin kans sellasia, että jäädään ennemmin kotiin kattomaan leffaa tai istumaan ystävien kans iltaa, entä lähdettäis johonkin klubille. Lukiobileissä ja 18 täytettyäni mulla oli hetkellinen bilekausi, mutta en oo koskaan ollut kova alkoholin käyttäjä tai bilettäjä ylipäätään. 

Mun lemppari alkoholijuomia on kuitenkin ite tehty sangria, jota kavereiden kans pari kesää sitten useamman kerran tehtiin sekä drinkeistä Gin and tonic. Siidereistä tai oluesta en tykkää sitten yhtään.

Kirjoitin ennen tätä blogia Miley Cyrus faniblogia...jep! :D Kävin äsken kurkistamassa tuota vanhaa blogiani ja en edes muistanut, että kirjoitin sitä salanimellä Molly... Tästä on kuitenkin jo kuusi vuotta aikaa ja muistan, kuinka silloin jo halusin pitää omaa henkilökohtaista blogia, mutta en saanut äidiltä lupaa, koska olin vielä niin nuori... 

IMG_0678

Mun pikkusisko Rebecca on kasvanut musta ohi jo monia vuosia sitten ja en tiedä johtuuko se sitten siitä, että mua on monesti luultu meistä nuoremmaksi. Ennen aina loukkaannuin tuosta, mutta tosiaan sen lisäksi meitä on useammin kuin kerran luultu myös kaksosiksi. Mehän ei siis todellakaan näytetä yhtään samalta!

En oo ollenkaan sellanen "merkki-ihminen", joka siis haluais ostaa jotain merkkivaatteita sun muita. Mulle on oikeesti ihan sama, onko joku tykkäämäni juttu se alkuperäinen vai edullisempi näköisversio. Rebecca esimerkiksi kauhistelee sitä, kun ostin Timberlandeja muistuttavat kengät, vaikka ite oon vaan ilonen, et sain saman näköiset kengät kaks kertaa halvemmalla. 

Oon tanssinut pienestä asti balettia ja soittanut alttoviulua. Lopetin kuitenkin molemmat harrastukset lukion aikana. Olin viimeiset vuodet baletissa erikoiskoulutusryhmässä, johon kuului myös toinen tanssilaji ja mulla se oli show jazz. Kaipaan noita aikoja tosi paljon, sillä meillä oli mieletön porukka ja tanssiminen oli niin kivaa. Soittaminen taas ei ollut musta kivaa muualla kuin orkesterissa, jossa kuitenkin sain soittaa vielä lukiossakin, koska kävin musiikkilukion. Kolmas pitkäaikainen harrastus mulla oli partio, josta on myös ihanat muistot.

En ainakaan omasta mielestäni ärsyynny kovin helposti, mutta yks asia on, joka saa mulla veren tosiaankin kiehumaan joka kerta. Nimittäin se, jos mun tavaroita tai varsinkin vaatteita lainataan kysymättä lupaa. Tähän syyllistyy oikeastaan vaan yks henkilö: mun pikkusisko Rebecca. Kun asuin vielä kotona, tää oli tietenkin ihan eri luokkaa, mutta vielä nykyäänkin Rebecalla saattaa meillä vierailun jäljiltä "vahingossa" jäädä jotain mun juttuja mukaan kotiin lähtiessä. En silti vaihtais mun siskoa mihinkään ja lepynkin aina ihan liian nopeasti sille. :D

Musta on aina vaikeeta katsoa omia videoita tai blogitekstejä jälkeenpäin. En yhtään tiiä miksi, mutta se vaan on jotenkin tosi awkward! Onko muilla bloggaajilla tätä samaa vai oonko ainoa? Tietenkin mitä vanhemmaksi juttu menee, sitä helpompi sitä on myös katsoa. Siis mullahan on tää vaikeus ihan Snapchatissakin, koska en halua niitä sinnekään laittamiani videoita kattoa jälkeenpäin, outoa?



Marianne


Labels: , ,