KÉRASTASE DISCIPLINE - HALLITTAVUUTTA HIUKSILLE

IMG_4104
IMG_4501

Mulla on aina ollut karheat, pörröiset ja tosi kiharat hiukset. Näiden kanssa on saanut aina taistella ja suoristaminen on vienyt paljon aikaa, eikä lopputulos ole pysynyt kauaa sileänä, jos ulkona on ollut vähänkään kostea ilma. Lämpökäsittelyn ja vaalentamisen takia mun hiukset on olleet vielä entistä kuivemmat. Oululaisen kampaamon Salon K:n Johanna sitten ehdotti mulle Kérastasen Discipline hoitoa, jonka vaikutukset kuulostivat vastaavan kaikkiin mun hiusongelmiin.

Discipline hoito ei oo suunnattu pelkästään kiharille hiuksille, vaan se sopii ihan kaikille hiustyypeille. Lopputuloksena luvataan pehmeitä, terveen näköisiä, helposti hallittavia ja sileitä hiuksia. Sitähän me kaikki halutaan! Hoidon lisäksi myytävänä on Discipline tuotesarja, joka jo itsessään hoitaa hiuksia ilman kampaamossa tehtävää hoitoa.

Oon tullut tosi skeptiseksi kaikista täydellisyyttä lupailevista kauneudenhoitotuotteista, mutta tiesin jo entuudestaan, että Kérastaseen voi luottaa ja niinhän se täytti taas kaikki odotukset, mitä oli luvannutkin. Myös mun extra-vaikeisiin käkkäröihin.

marraskuu -1510

Kuvasin teille tän kotihoito-osuuden tänne blogiin, eli tässä mun hiukset suoraan suihkun jälkeen. Pesin ne tuolla Discipline sarjan shampoolla, jonka jälkeen annoin sarjan hoitoaineen vaikuttaa hetken päässä ennen huuhtelua. Tässä vaiheessa huomasin jo sellaisen eron, että hiuksia vetämällä alaspäin ne suoristuu, toisin kuin ennen. Hoito ei suorista hiuksia, mutta jotenkin musta tuntui tuo kihara erilaiselta kuin ennen, ehkä se sitten oli vaan vähän loivempaa.

IMG_4096
IMG_4097

Annan yleensä hiusten kuivua luonnon tilassa, mutta tällä kertaa kokeilin, minkälaiset noista tulee föönaamalla. Ensinnäkin oon huomannut, että takkuja mulla ei enää juurikaan ole, ja se helpotti myös föönaamista harjan kanssa. Teidän silmissä nuo kuivatut hiukset näyttää varmasti tosi pörrösiltä tuossa, mutta uskokaa mua: ne oli ennen kaks kertaa pahemmat! Tuntui ettei hiukset lopu millään ja ne osoitti kuivattuina kattoa kohti, niin pörröiset ne oli. Nyt hiukset on aivan ihanan pehmeät ja sileät, vaikka tuossa oon kiharat harjannut auki. 

Discipline hoidon koostumus myös vaikuttaa hiuksiin niin, että normaali föönausaika puolittuu. Mulla meni noin puolituntia hiusten kuivaamisessa ja suoristamisessa yhteensä!

IMG_4495

Shampoon ja hoitoaineen lisäksi mulla on nyt käytössä tuo päähän jätettävä masque, hoitonaamio. Se antaa vielä kiiltoa ja sileyttä sekä toimii myös lämpösuojana. Tätä tuotesarjaahan käytetään myös hiustenpidennyksiin, jotta ne saadaan sekoittumaan paremmin omiin hiuksiin.

IMG_4109
IMG_4110

Mun hiukset ei oo ikinä ollut näin kiiltävät ja liikkuvaiset suoristuksen jälkeen ja mun mielestä tuon Disciplinen vaikutus näkyykin parhaiten suoristaessa. Oon ihan älyttömän tyytyväinen tähän lopputulokseen ja noiden tuotteiden avulla pystyn säilyttämään kampaajan jälkeisen ihanan tuoksun ja tunteen hiuksissa kotonakin. Tuon hoidon lisäksi mun hiuksiin ei oo laitettu väriä tai mitään muutakaan, mutta pikkasen ehdittiin leikata latvoista. Joulukuussa meen laittamaan vähän tummempaa sävyä päähän ja leikataan varmaan kans vielä vähän lisää. Mutta kertokaa mulle, miltä tuo hoito teidän mielestä kuulostaa? 


Marianne

In cooperation with Salon K.

Labels: ,