HOW DOES IT FEEL...

IMG_7355
IMG_7358
IMG_7354


Asukuvailussa on aina välillä omat haasteensa muun muassa kuvauslokaation etsinnässä. Nämäkin kuvat otettiin kahdessa eri paikassa. Julkaisin jo aiemmin asukuvat tästä asusta, mutta jotenki en ollut tyytyväinen lopulta kuviin. Näissä kuvissa on vähän rauhallisempi tausta, joten ajattelin jakaa myös nämä kolme kuvaa, sillä tykkäsin tästä asustakin ihan tosi paljon.

Syntymäpäivien aikaan kaikki aina kysyy, miltä nyt tuntuu olla sen ikäinen. Itse täytin viime viikolla 20 ja oon useamman kerran jo päässyt vastaamaan tuohon kysymykseen. Oon sanonut, ettei kovin eriltä tunnu ainakaan vielä. Aloin kuitenkin miettimään, miltä tuntuu olla nyt vanhempi ja teinivuodet takana päin. Ja toisaalta, minkälainen haluaisin olla nyt 20-vuotiaana.

- Tunnen tulevani itsevarmemmaksi päivä päivältä. Nuorempana olen ollut tosi epävarma, niin kuin varmasti monet muutkin, mutta nyt sitä alkaa jo hyväksymään itsensä sellaisena kuin on.

- Kun oppii rakastamaan itseään, ei enää välitä muiden mielipiteistä samalla tavalla. Toivon, että nyt taas vuoden vanhempana opin itsensä rakastamisen taitoa vielä enemmän.

- Tuntuu todellakin siltä, että kaikki on mahdollista ja tulevaisuudesta ei ensimmäistä kertaa elämässä ole minkäänlaista hajua, mitä tulee tapahtumaan vaikkapa vuoden päästä tai viiden vuoden päästä.

- Tajusin muutenkin vasta nyt, että oon periaatteessa jo vuoden ollut täysin työelämässä. En sanoisi viimeisintä vuotta välivuodeksi, koska oon tehnyt niin paljon asioita, joita en olisi päässyt opintojen ohessa tekemään. Olen myös ylpeä siitä, että oon pystynyt elättämään itseni jo vuoden ajan, vaikka nyt 20-vuotiaana vasta tajusin, että oon työelämässä. Haha, tää on tuntunut sellaselta jännältä elämän vaiheelta niin monen koululaisvuoden jälkeen, mutta tässä sitä eletään niin kuin aikuiset.

- Toki vastuuta on koko ajan myös enemmän. Muutin vuosi sitten pois kotoa ja sen jälkeen onkin huolehdittavaksi tullut laskuja, vakuutuksia, kodin arkisia töitä ja kaikkia "aikuisten juttuja". Pitää myöskin pitää huolta itsestään ja muistaa vitamiinit. :D

- 20-vuotiaana myöskin huomasin, kuinka aikuiset ei enää tunnu niin erilaiselta ja tiiättekö... hankala selittää, mutta kaikki on oikeasti niin samanlaisia ja ikä tuo vaan enemmän elämän kokemusta. Nuorempana sitä ajatteli, että jossain vaiheessa sitä muuttuu jotenkin erilaiseksi ja aikuiseksi, mutta ei se menekään niin. Nykyään myöskään ikä ei enää ole niin iso numero ja mullakin on kaveripiirissä itseäni paljon vanhempia kavereita. Työporukassa taas oon edelleen nuorimmainen. :D

“Your 20’s are your ‘selfish’ years. It’s a decade to immerse yourself in every single thing possible. Be selfish with your time, and all the aspects of you. Tinker with shit, travel, explore, love a lot, love a little, and never touch the ground.” - Kyoko Escamilla


Marianne

Labels: , ,