MIKÄ MINUA MOTIVOI?

IMG_9990
IMG_0010

Sain idean ja ajatuksen tähän blogitekstiin juuri ennen nukkumaanmenoa, niin kuin yleensä kaikki mun parhaat ja myöskin välillä hulluimmat ideat. Viime viikolla videopostauksessa mainitsin mun kovasta työmoraalista, josta sain kommentin Youtuben puolelle, että voisinko antaa vinkkejä motivaation löytämiseen. Aiheesta olen myös aiemmin saanut kysymyksiä treenitahdin ylläpitämiseen liittyen. Mikä sitten motivoi minua?

Minua motivoi selkeä ajatus omista tavoitteistani ja unelmistani. Kun oma päämäärä on kirkkaana mielessä, teet asioita edistääksesi tämän tavoitteen saavuttamista. Olen sellainen ihminen, joka päättäessään haluta jotain, tekee kaikkensa sen eteen. Ei välimuotoja. Vaikka sitä haluamaansa asiaa ei todellakaan aina saa, niin vähemmän sitä jää harmittelemaan silloin, kun oikeasti teit kaiken mahdollisen sen eteen. Jos vieläkin epäonnistumisen jälkeen haluat vaikka sen unelmien työpaikan, koulupaikan tai muun, niin sitten pitää vain yrittää uudestaan! On tärkeää nähdä ja tunnistaa omat heikkoudet, sillä jotain parannettavaa siihen edelliseen yritykseen täytyy tehdä, silloin kun jokin meni selvästikin pieleen ensimmäisellä yrityksellä.

Esimerkkinä voisin sanoa, kuinka aikaisemmin mun unelmien työpaikka oli Glitter ja halusin sinne ihan tosi kovasti töihin. Hain sinne kuitenkin monta kertaa, ennen kuin pääsin edes haastatteluun! Lopulta sinnikyys palkittiin ja pääsin sinne. Samaa voisin sanoa treenistä ja treenitahdin ylläpitämisestä. Mulla on selkeä tavoite oman hyvinvoinnin, kunnon sekä ulkonäön suhteen. Unelmieni kroppaa varten pitää tehdä kovasti töitä ja syödä terveellisesti. Nyt kun olen melkein vuoden aktiivisen treenauksen tuloksena erittäin tyytyväinen kroppaani, niin en kyllä kovin helpolla luopuisi tästä. Eli tässä tapauksessa motivoin jo itse itseäni, mutta minulla on myös puhelimen kansiot täynnä motivoivia quoteja sekä kuvia, jotka viimeistäänkin saa lähtemään sinne salille. Ympäröi siis itsesi motivoivilla ja kannustavilla ihmisillä sekä asioilla.

Elämässään menestyvät ihmiset eivät usein ole edes niitä parhaita, vaan heillä on eniten rohkeutta ja pokkaa lähteä toteuttamaan unelmiaan. Olen jo nuoresta asti pitänyt mielessä ajatuksen: aina on joku vielä kauniimpi, rikkaampi ja parempi. Sitä ei kannata ottaa negatiivisesti, koska sillä ei ole lopulta väliä, vaan juurikin sillä omalla rohkeudella ja sopivalla hulluudella lähteä tavoittelemaan omia tavoitteitaan. Omien taitojen ja saavutusten lisäksi on tosiaan tiedostettava myös ne omat heikkoutensa. Aina on jotain, mitä voi parantaa itsessään ja osaamisessaan. Näin kehityt kokoajan ja tulet paremmaksi siinä, mitä ikinä oletkaan päättänyt tehdä. Kannattaa siis panostaa asioihin, joista itse tykkää kaikista eniten. 


Marianne

Labels: , , ,