3 X HEALTHY RECIPES

Maidoton, sokeriton ja gluteeniton herkku.

Olen melkoinen herkkusuu ollut aina, mutta olen pystynyt viimeisen vuoden aikana hillitsemään makeiden ja suolaisten herkkujen himoa melko paljon. Meillä ei enää oikeastaan lisätä sokeria mihinkään, mikä aluksi tuotti minulle jopa vierotusoireita. Syön edelleen silloin tällöin karkkia, suklaata ja muita kunnon herkkuja, mutta olen pystynyt vähentämään niiden syömistä korvaamalla ne terveellisemmillä vaihtoehdoilla.


Dairy free, sugar free and gluten free.

I've always had a huge sweet tooth but lately I've been able to calm it down a little bit. At home we don't add sugar to anything really which was really hard for me at first. Nowadays I still have some candy, chocolate or other sweets sometimes but I've been able to reduce it a lot by switching the sweets to healthier choices.  


IMG_6941
syyskuu -162

VIHANNEKSIA JA HUMMUSTA // VEGETABLES WITH HUMMUS

Tässä ihan todella simppeli ja helppo resepti. Ei tarvitse kuin pilkkoa vihanneksia oman maun mukaan ja dippailla niitä herkulliseen hummukseen. Lidlistä olen Suomesta löytänyt parasta hummusta, mutta sen voi periaatteessa tehdä myös itse. Mun piti aluksi totutella hummuksen makuun, enkä heti tykännyt siitä, mutta nopeasti olen tottunut ja rakastunut tähän maidottomaan "dippiin".

Here's so simple and easy recipe. Just cut up some vegetables you like and dip them into hummus. You could do the hummus yourself but for now I've been lazy and just bought it from grocery store. First I didn't really even like it but I think it's only about getting used to the taste because now I love it.

syyskuu -161
IMG_6923

OMENA-KAURAPAISTOS // APPLE OAT CRISP

Tätä tein aina pienenä vähän eri reseptillä, johon sisältyi lisäksi paljon voita ja sokeria. Tämä omena-kaurapaistos valmistuu helposti mikrossa parissa minuutissa ja ainesosat ovat: omenapalat, gluteenittomat kaurahiutaleet ja kaneli. En itse pysty syömään omenia kypsentämättä allergian takia, joten myös sen takia tätä tulee usein tehtyä, jos kaapista omenoita löytyy. 

I used to do this same thing with lots of butter and sugar. You can add them(it's delicious!) but you can also do this without them and only use: apple slices, gluten free oats and cinnamon. Put it in a microwave and just wait for a couple of minutes. It's delicious even without the sugar and butter. I can't eat apples without heating them because of my allergies so that's also why I'm always doing this if I have apples at home. 

IMG_6952
Kollaasit
TERVEELLINEN OMENAPIIRAKKA // HEALTHY APPLE PIE

Tätä piirakkaa olen jo hehkuttanut Snapchatissa(mvrivnne), missä sain myös paljon kyselyitä liittyen tähän reseptiin. Omenapiirakka on perinteinen syysherkku, mutta tässä on nyt uusi tapa tehdä se. Reseptin olen löytänyt kaverini blogista täältä, mutta olen miksaillut reseptiä itse vähän keittiönkaappien sisällön mukaan. Sokeriton maapähkinävoi sopii tähän aivan täydellisesti! Sitä olen laittanut kerran jo ennen paistovaihetta taikinaan, mutta lisännyt myös vasta jälkikäteen piirakkapalan päälle. Mun tämänpäiväinen piirakka ei ehkä onnistunut ulkoisesti niin hyvin, mutta maistui jälleen tosi hyvälle.

I've already been talking about this pie on my Snapchat(mvrivnne) where I got a lot of questions about it. Apple pie is part of autumn and this is a new - healthier - way of doing it. I found the recipe from my friends blog here but I've been mixing the ingredients just a little bit. I've added sugar free peanut butter to the dough and it tastes so good with the apples! This time for the pictures my pie didn't turn out to be the prettiest but it still was tasty as always.


Labels: , , , ,