3RD MONTH IN HELSINKI

IMG_4225
IMG_4229
IMG_4237

Photos: Ida S.

Vietin tänään päivää Idan kanssa kahvitellen ja kuvaillen. Tajusin siinä samalla, että oon asunut Helsingissä jo yli kolme kuukautta. Ajattelin listata tänään asioita, joita näistä kolmesta kuukaudesta on jäänyt päällimäisenä mieleen.

Olisin luullut, että muutto Oulusta toiselle puolelle Suomea olisi tuntunut jotenkin vaikeammalta kuin se lopulta oli. Pakko myöntää, että en ole juuri ehtinyt ikävöidä Ouluun, mihin saattaa vaikuttaa myös se, että mulla on koko ajan ollut paljon muita asioita meneillään ja mielessä. 

Mulla on ollut pieniä identiteettikriisejä mun murteen kanssa. Aluksi tuntui siltä, että erotun ihan hirveesti joukosta mun oulun murteella, mutta nyt muutama kuukausi lähes koko ajan helsinkiläisten ympäröimänä mun puhetyyli on neutralisoitunut tosi paljon. Sen huomasi parhaiten, kun eilen istuin iltaa mun oululaiskavereiden kanssa ja vastaavasti alkoi tuntua oudolta puhua oulua! 

Kuljen joka päivä ratikalla(en vielä sentään käytä sanaa spora) kouluun pari kilometriä. Se on mulle nopein tapa ja tykkään mun koulumatkasta tosi kovasti. Lyhyt matka vain aiheuttaa sen, että yleensä meen pysäkille ihan viime tippaan ja lopulta oon myöhässä muutaman minuutin koulusta tän takia. 

En ole kovin paljon liikunut Helsingissä eri paikoissa. Tietenkin koulu ja työt vie niin paljon aikaa, että en voi sanoa kovinkaan paljon hengailleeni yhtään missään oikeastaan. Suurimmaksi osaksi mut löytää Pasilasta koulusta, Kalliosta kotoa tai toimistolta Kampista. Kävin kyllä eilen ihan Espoossa asti asiakastapaamisessa. :D

Oon saanut tosi paljon uusia tuttavuuksia ja kavereita. Täällä olen myöskin jotenkin todella inspiroitunut ja kuullut kaikenlaisia vinkkejä esimerkiksi muilta bloggaajilta bloggaamiseen ja somettamiseen. On ollut myös ihan mahtavaa päästä mukaan monenlaisiin menoihin ja tapahtumiin. 


Today I met up with Ida and we went to get Christmas cups from Starback's and took also some outfit photos which I'll post later. Today I also realized that I've lived three months in Helsinki now. It's been a lot easier than I ever thought and I already feel like I'm home. Helsinki is such a beautiful city and I really see it in different way now when I live here than before. 

I've got so many new friends and most of them are bloggers like me and it's always nice to share some tips and everything with them about blogging and social media. Christmas is coming soon and then I'll go back to my family in Oulu. I can't wait for it but I also think that it's okay just to visit there but not stay there forever. Hope you're having a nice weekend!











Labels: