FITNESS Q&A - PALJONKO PAINAN?

IMG_4330
IMG_4317


Saan aina silloin tällöin kysymyksiä liittyen elämäntapohini ja treeneihin. Seuraavaksi vastaan 10 kysymykseen, joiden ajattelin kiinnostavan teitä tai minulta on muutenkin jo kysytty. Kommentteihin voi laittaa lisäkysymyksiä, joihin vastaan mielelläni. :)


Kuinka usein treenaan viikossa ja mitä?

Treenaan noin neljä kertaa viikossa, mutta tämä saattaa vaihdella paljonkin eri viikoilla. En seuraa tarkkaa treeniohjelmaa, vaan treenaan kaksijakoisesti ylä- ja alakroppaa erikseen. Saatan tehdä välillä esimerkiksi 3 jalkatreeniä ja yhden yläkroppatreenin viikossa tai joskus erotella käsiä ja selkää täysin omiin treenikertoihin, jolloin treenaan yläkroppaa enemmän. Teen myös välillä kokovartalotreenejä yhdellä salikerralla ja vatsoja teen yleensä käsien ja selän kanssa samoilla treenikerroilla.

Mistä saan eniten motivaatiota treenaamiseen?

Vaikka mulla ei olisi meikkiä ja lippis vedetty likaisten hiusten päälle, niin salilla tunnen olevani itsevarmimmillani. Tämä itsevarmuus on tullut siitä, kuinka olen pystynyt oppimaan liikkeitä ja kehittymään niissä hyväksi omin avuin. Tykkään olla salilla ja muokata kroppaani luonnollisesti kovalla työllä haluamaani suuntaan. Motivoivat quotet ja fitspo-kuvat myös antaa omaa potkua, kun salille on vaikea lähteä.

Mikä on mun lempilihasryhmä treenata?

Eniten tykkään treenata pakaroita ja etureisiä. Haluaisin tällä hetkellä kehittää erityisesti etureisiä vielä enemmän ja löysin vasta pari päivää sitten liikkeen, jolla saan etureidet kunnolla hapoille. Jalkoja kuitenkin treenaan eniten, vaikka tykkään treenata muitakin lihasryhmiä. 

Mikä on paras liike pakaroille?

Lantionnosto, bulgarian split squat smith-laitteessa ja pakarat reisien loitontajalaitteessa toimivat aina takuu varmasti ja saavat lihakset kipeytymään. Kaksi ensimmäistä liikettä eivät ole kivoja, kun on paljon painoa tangossa, mutta silloin sitä vasta kehittyykin, kun menee mukavuusalueensa ulkopuolelle. "Curtsy lunges" on kans ihan mieletön liike käsipainojen kanssa, jonka löysin taas uudestaan hetki sitten. 

Isot painot ja vähän toistoja vai kohtuulliset painot ja paljon toistoja?

Tykkään tehdä erilaisia treenejä ja sekoitella sarjoja, joten näitä molempia vaihdellen.  Joskus vedän tosi kovilla painoilla lyhyitä sarjoja, mutta parhaan tuntuman saa joskus taas tekemällä vähän kevyemmillä painoilla enemmän.

Mitä lisäravinteita käytän?

Tällä hetkellä pelkästään tätä Gold Standardin protskujauhetta, joka on saanut tosi hyvää palautetta ja tätä mulle suositeltiin itseasiassa täällä blogin kommenteissa! Lisäksi juon välillä Nocco tai Truen BCAA-juomia, joihin mulla on pieni totuttelu, koska en muuten käytä kofeiinia. 

Kuinka pitkä olen ja paljonko painan?

En käy puntarilla juuri koskaan, vaan luotan täysin peilikuvaan. Olen 163 cm pitkä ja viimeksi puntarilla käydessäni(keväällä?) painoin 57 kg. Tällä hetkellä en sitten tiedäkään, että onko paino tuosta noussut, laskenut vai pysynyt samana. & I don't care!

Miten usein herkuttelen?

Koitan herkutella vain kerran viikossa, mutta aina se ei onnistu. Karkkia, sipsiä, leivoksia ja alkoholia tulee kuitenkin herkuteltua vain pari kertaa kuukaudessa, sillä tällä hetkellä "cheat day/meal" on yleensä jotain roskaruokaa, kuten burgerii, pizzaa tai muuta sellaista. Olin ennen kunnon herkkupeppu, mutta nyt kun oon päässyt siitä pois, niin ei enää tule ostettua karkkeja jne. Myöskin poikaystäväni melkein totaalikieltäytyminen sokerista ja valkoisista jauhoista auttaa mua, kun asutaan saman katon alla. 

Mikä on mielestäni paras liike painonpudotukseen?

Rehellisesti sanottuna paras liike on olla ostamatta niitä herkkuja. Kaikki lähtee syömisestä ja liikunnalla ei painonpudotuksessa ole siinä mielessä niinkään isoa painoarvoa. En itse harrasta juuri aerobista, sillä koen voimaharjoittelun olevan parasta rasvanpolttoa ja samalla muokkaavan sekä kehittävän lihaksia. 

Minkälaisia treenivaatteita suosin?

Tykkään tiukoista korkeavyötäroisistä treenitrikoista ja joko crop topista tai normaalista treenitopista yläosana. Vaihtelen aika paljon salivaatteita ja mulla on aina hetkelliset lempparit. Merkeistä suosin eniten Nikeä ja mun luottotreenikengät on Niken Roshe One tennarit.



//This time I recommend you to use translator. :)


Labels: , ,